سئو
نوشته شده توسط : رضا

سئو

سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو عملیاتی است که جهت بهبود بازدید یک وب سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو که می تواند طبیعی و یا الگوریتمی باشد صورت می گیرد. این عملیات یکی از روش های بازاریابی موتورهای جستجو می باشد. در حالت کلی وب سایت هایی که در بالاترین مکان و بیشترین تکرار در صفحه نتایج موتورهای جستجو می باشند، بازدیدکننده بیشتری به وسیله ی موتورهای جستجو کسب می کنند. یکی از عوامل مهم و حیاتی وب مستر ها برای  بدست آوردن کاربران جدید از موتورهای جستجو و گوگل می باشد.

واژه ی سئو مخفف انگلیسی Optimization Search Engine می باشد و به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. زمانی که تکنولوژی اینترنت به همگان معرفی شد دسترسی به اطلاعات این شبکه دشوار بود. زیرا چنانچه می خواستید از اطلاعات یک سایت استفاده نمایید می بایست تمام مشخصات آن را از قبل می دانستید. از همین جهت برای حل این موضوع فهرست ها یا دایرکتوری ها معرفی شدند. در دایرکتوری ها، سایت ها ثبت نام می کنند تا وب سایت آن ها در دسته مورد نظر نمایش داده شود، ولی پس از مدتی با افزایش وب سایت ها، دیگر دایرکتوری ها پاسخگو نبودند. برای حل این مشکل، موتورهای جستجو اختراع شدند. اولین موتور جستجو که شروع به کار نمود، گوگل بود. در کنار آن موتور های جستجوی دیگر هم شروع به کار کردند. با افزایش روز افزون محبوبیت موتور های جستجو و تمایل کاربران به باز کردن اولین سایت هایی که می بینند، برای رساندن سایت به صفحه اول گوگل با روش های گوناگون رقابت ایجاد شد. این رقابت در واقع همان سئو می باشد.

در شروع سئو با روش های ساده ای انجام می شد و حتی برخی افراد با سو استفاده از نواقص موتورهای جستجو، سایت خود را به سرعت به صفحه اول گوگل می رساندند. اما با گذشت زمان و پیشرفت قابل توجه ی گوگل، موجب شده است رسیدن به صفحه اول گوگل به سادگی امکان پذیر نباشد و با در نظر گرفتن الگورتیم های پیچیده ای که دارد وب سایت هایی که واقعا مفید و ارزشمند هستند به صفحات اول راه پیدا کنند.





:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: