تولید محتوا
نوشته شده توسط : رضا

تولید محتوا

تولید محتوا در واقع توانایی و قابلیتی می باشد که امروزه بیشتر شرکت های طراحی وب به سمت آن روی آورده اند. محتوا به واحد های مجزای اطلاعاتی گفته می شود که به حالت الکترونیکی دیده می شود و قابلیت مدیریت را نیز دارد. در تولید محتوا می توان از یک قالب صفحه وب، یک فایل ویدئویی، فایل صوتی، انیمیشن، عکس و متون قابل ویرایش استفاده کرد.

یک وب سایت بعد از مرحله ی طراحی، گزینه ی انتخاب محیط گرافیکی مناسب و اجرا و طراحی این محیط را پیش رو دارد. یک محیط گرافیکی در صورتی می توان گفت خوب است که دارای خلاقیت و سلیقه ی بی نظیر یک طراح باشد و کاربر با دیدن آن دچار سردرگمی نشود و همه ی مطالب برایش واضح و قابل درک باشد. کاربر می بایست از محیط ایجاد شده لذت ببرد و برای رفع نیاز های خود از آن استفاده کند. حال سوال پیش می آید که مهم ترین بخش طراحی سایت چیست؟

یکی از اصلی ترین و مهم ترین بخش در طراحی وب سایت تولید محتوا می باشد. شما هر چقدر محیط گرافیکی زیبا، درخشان، خاص و چشمگیر ایجاد کنید، اگر محتوای مناسب و مرتبط در آن قرار نداده باشید، سایت شما هیچ ارزش و اعتباری ازنظر علمی و تخصصی در زمینه فعالیتتان نخواهد داشت. بنابراین تولید محتوا در ایجاد یک وب سایت نقش بسیار زیادی دارد و نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

تولید محتوا را می توان هنری دانست که در عرصه طراحی وب سایت بسیار ظریف و تخصصی می باشد و اهمیت بالایی دارد. در واقع یک وب سایت خوب در صورتی محکم و استوار است که از محتوایی جامع و مفید برخوردار باشد.

نکات قابل توجه در تولید محتوا

انتخاب موضوع مناسب: در تولید محتوا باید توجه داشته باشید موضوعی مرتبط و مناسب با مطالب سایت خود قرار دهید تا بیان گر زمینه ای که در آن فعالیت می کنید باشد.

نحوه ارائه محتوا: ارائه ی یک محتوا باید به صورتی باشد که بیننده به محض دیدن آن به راحتی از گیرایی بالای یک نوشته، تصویر، فیلم و یا دیتا بیسی که در سایت ایجاد شده است آگاه شود و به سرعت متوجه منظور محتوا نویس شود.

استفاده از جذابیت های بصری و گرافیکی: همراه مطالب نوشتاری در یک وب سایت، به کاربردن تصاویر مفهومی و ابزار های گرافیکی مناسب اهمیت بالایی برای بیننده سایت دارد که موجب جلب نظر بیشتر بیننده می شود.

بررسی نیاز ها و باز خورد ها: حتما بار ها در وب سایت های مختلف دیده اید که طراح بخشی را به ارائه نظرات کاربران یا بینندگان اختصاص داده است تا از مفید بودن یا نبودن مطالب برای کاربران مطلع شود. این کار موجب اطلاع رسانی بهتر برای بازدیدکنندگان نیز می شود.

افزایش مطالعات در زمینه کاری: در تولید محتوا بهتر است همواره از مطالعات گسترده و مفهومی در موضوعات مختلف استفاده کرد. در حالت کلی هر اندازه مطالعات بیشتر باشد طراح و یا محتوا نویس در انجام وظیفه ی خود موفق تر خواهد بود.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: